BiuroGoogle Analytics – dlaczego warto znać?

Google Analytics – dlaczego warto znać?

by

Google Analytics – dlaczego warto znać?

Z roku na rok coraz więcej środków finansowych przeznaczanych jest na internetowe kampanie marketingowe, dlatego rozsądnym wyjściem jest mierzenie ich efektywności.

URL Builder

Promocja w postaci kampanii marketingowej w Internecie może być prowadzone na kilka różnych sposobów. Do najpopularniejszych należy e-marketing czyli tworzenie bazy mailingowej i rozsyłanie newslettera do naszych klientów lub potencjalnych klientów. Jest to stosunkowa najtańsza forma promocji naszej oferty. Posługując się odpowiednio wykreowanym linkiem (stworzonym z pomocą narzędzia URL Builder Google Analytics) i umieszczonym w treści maila, możemy skutecznie obserwować i analizować w Google Analytics np. ile wizyt czy co ważniejsze ile konwersji pochodzi z mailingu.

Analiza ruchu

Dzięki platformie Analytics możemy uzyskać bardzo dużo ciekawych informacji dotyczącej naszej witryny internetowej. Podstawowe dane to m.in. liczba odwiedzić witryny w określony czasie (dzień, miesiąc, rok), liczba unikalnych odbiorców, liczba odsłon, średnia czas na stronie itd. Z narzędzia możemy także uzyskać informacje z jakiego regionu świata pochodzi najwięcej wizyt co może okazać się bardzo przydatne przy np. rozwijaniu sieci dystrybucji i działu handlowego. Gdy strona jest pozycjonowania w wyszukiwarce to w Analytics znajdziemy cenne informacje po jakich słowach kluczowych wchodzi najwięcej potencjalnych klientów, co później można wykorzystać np. dodatkowo w kampanii Adwords. Inną ciekawą zaletą wykorzystania narzędzia jest obserwowanie jaka podstrona (treść na niej) cieszy się największą popularnością (największa liczba wizyt). Możemy także sprawdzić z jakiej przeglądarki korzystają nasi klienci oraz jakiej rozdzielczości monitora co może się przydać przy modyfikacji szaty graficznej w przyszłości.

Zaawansowane funkcje

Dla bardzo dużych i rozbudowanych portali internetowych narzędzie Google Analytics jest niezbędnym elementem rozwoju biznesu. Specjaliści od kampanii internetowych korzystają wówczas z zaawansowanych mechanizmów jak np., wizualizacji ścieżki celów. Odpowiednio zdefiniowana ścieżka potrafi przekazać mówiące np., na jakiej podstronie serwisu użytkownicy najczęściej opuszczają portal. Informacja taka pozwoli przyjrzeć się bliżej takiej sytuacji i ją wyeliminować. Być może jest to zbyt rozbudowany lub niezrozumiały formularz sprzedażowy czy jakiś inny powód. W najnowszej wersji Google Analytics wprowadzono monitorowanie odwiedzić w czasie rzeczywistym i na bieżąco możemy obserwować ruch na stronie. Ponieważ narzędzie jest całkowicie bezpłatne zawsze warto go użyć, gdyż odpowiednio użyta wiedza, może przyczynić się do znacznej poprawy naszych kampanii marketingowych.

Back to Top