Z roku na rok coraz więcej środków finansowych przeznaczanych jest na internetowe kampanie marketingowe, dlatego rozsądnym wyjściem jest mierzenie ich efektywności.
URL Builder
Promocja w postaci kampanii marketingowej w Internecie może być prowadzone na kilka różnych sposobów. Do najpopularniejszych należy e-marketing czyli tworzenie bazy mailingowej i rozsyłanie newslettera do naszych klientów lub potencjalnych klientów. Jest to stosunkowa najtańsza forma promocji naszej oferty. Posługując się odpowiednio wykreowanym linkiem (stworzonym z pomocą narzędzia URL Builder Google Analytics) i umieszczonym w treści maila, możemy skutecznie obserwować i analizować w Google Analytics np. ile wizyt czy co ważniejsze ile konwersji pochodzi z mailingu.
Analiza ruchu
Dzięki platformie Analytics możemy uzyskać bardzo dużo ciekawych informacji dotyczącej naszej witryny internetowej. Podstawowe dane to m.in. liczba odwiedzić witryny w określony czasie (dzień, miesiąc, rok), liczba unikalnych odbiorców, liczba odsłon, średnia czas na stronie itd. Z narzędzia możemy także uzyskać informacje z jakiego regionu świata pochodzi najwięcej wizyt co może okazać się bardzo przydatne przy np. rozwijaniu sieci dystrybucji i działu handlowego. Gdy strona jest pozycjonowania w wyszukiwarce to w Analytics znajdziemy cenne informacje po jakich słowach kluczowych wchodzi najwięcej potencjalnych klientów, co później można wykorzystać np. dodatkowo w kampanii Adwords. Inną ciekawą zaletą wykorzystania narzędzia jest obserwowanie jaka podstrona (treść na niej) cieszy się największą popularnością (największa liczba wizyt). Możemy także sprawdzić z jakiej przeglądarki korzystają nasi klienci oraz jakiej rozdzielczości monitora co może się przydać przy modyfikacji szaty graficznej w przyszłości.
Zaawansowane funkcje
Dla bardzo dużych i rozbudowanych portali internetowych narzędzie Google Analytics jest niezbędnym elementem rozwoju biznesu. Specjaliści od kampanii internetowych korzystają wówczas z zaawansowanych mechanizmów jak np., wizualizacji ścieżki celów. Odpowiednio zdefiniowana ścieżka potrafi przekazać mówiące np., na jakiej podstronie serwisu użytkownicy najczęściej opuszczają portal. Informacja taka pozwoli przyjrzeć się bliżej takiej sytuacji i ją wyeliminować. Być może jest to zbyt rozbudowany lub niezrozumiały formularz sprzedażowy czy jakiś inny powód. W najnowszej wersji Google Analytics wprowadzono monitorowanie odwiedzić w czasie rzeczywistym i na bieżąco możemy obserwować ruch na stronie. Ponieważ narzędzie jest całkowicie bezpłatne zawsze warto go użyć, gdyż odpowiednio użyta wiedza, może przyczynić się do znacznej poprawy naszych kampanii marketingowych.