Analizy statystyczneKlient nasz pan!

Klient nasz pan!

by

Jak stworzyć klientowi najlepsze warunki do zakupów? W jaki sposób zapewnić mu komfort i najwyższą jakość obsługi? Nie jest przecież tajemnicą, że jeśli odpowiednio zadbasz o potrzeby kupującego, zagwarantujesz sobie, że kiedyś do Ciebie wróci. W międzyczasie, nawet nieświadomie, podczas rozmów z przyjaciółmi, zapewni reklamę Twojej firmie.

Klient powinien mieć poczucie, że jest obsługiwany profesjonalnie, w nowoczesny sposób, a przede wszystkim: z jednostkowym podejściem. Ważne, by poczuł się wyróżniony i traktowany jako szczególny gość, ktoś istotny i oczekiwany. Zaufanie zbudujesz zapewniając mu bezpieczne zakupy – a to dzięki przejrzystemu określeniu cen na dokładnych wagach.

Dobrym nawykiem sprzedawcy jest uważne słuchanie klienta. Dokładne zrozumienie potrzeb drugiego człowieka gwarantuje, że doskonale zrealizujesz jego potrzeby, a może nawet odkryjesz nowe – z zyskiem dla siebie. Eksperci zaznaczają, że „Klienci bardzo często nie mówią wprost o swoich realnych potrzebach, ale wplatają je między zdania. Jeśli nie będziemy słuchać z uwagą, tego co do nas mówią, to może przejść nam koło nosa transakcja życia”.

Ważne, aby klient czuł się szanowany i szczególnie ważny. W tym celu można sparafrazować jego wypowiedzi, przytoczyć coś, co wspomniał wcześniej. Tym samym tworzysz poczucie intymnej rozmowy, a siebie kreujesz na niezwykle uważnego słuchacza. To niemal jak rozmowa z psychologiem. Należy doradzić, w miarę swoich możliwości odpowiednio zachęcić, rzetelnie przedstawić wszystkie cechy sprzedawanych przedmiotów. Ale tylko wtedy, gdy klient nie jest ostatecznie zdecydowany. Jest coś gorszego niż nachalny sprzedawca, który lepiej wie, czego potrzeba drugiemu człowiekowi? Takich ludzi, unika się wręcz podświadomie, a ich złe podejście do klienta odpowiednio przekłada się na zyski. Aby więc nie skończyć w tak kiepski sposób, staraj się wyczuć klienta: niezdecydowanego odpowiednio nakieruj, znającego swoje potrzeby nie naciskaj, bo zwyczajnie go zniechęcisz. Taki ktoś na pewno nie poleci nikomu twojej firmy.

Bezpieczne i profesjonalne zakupy zagwarantujesz klientowi, otaczając go profesjonalnymi pracownikami i równie niezawodnymi urządzeniami. Jeśli prowadzisz sklep, bądź jakikolwiek inny punkt usługowy, przyda się waga. Najlepiej sprawdza się wagi, które jednocześnie określają ciężar i adekwatną do niego kwotę zapłaty. Oszczędzisz tym samym czas swój i klienta. Będzie on miał również poczucie odbycia uczciwej transakcji, bo wszystkie dane uzyska w jasny i przejrzysty sposób na wyświetlaczu wagi. Urządzenia marki Steinberg Systems gwarantują przede wszystkim dokładność pomiarów: już nigdy nie zdarzy Ci się dopłacić do zakupów, a klienci nigdy nie będą mieć wątpliwości, że ich zakupy ważą tyle, ile sobie życzyli.

Co również ważne w kontakcie z klientem, zapewne zauważy on, że wyposażenie Twojego sklepu stoi na wysokim poziomie – w nowoczesnym stylu, ze schludnymi, czystymi wagami. Szczęśliwie, utrzymanie w porządku wag marki Steinberg Systems nie przysparza żadnych trudności – w razie potrzeby, wystarczy przetrzeć je zwykłą szmatką. Dzięki zastosowaniu powierzchni odpornej na wodę, możliwe jest również czyszczenie na mokro, bez szkody dla zaawansowanej elektroniki wewnątrz urządzenia. Jeśli Twój klient od czasu do czasu zrobi większe zakupy, również bez problemu możesz je zważyć – udźwig wag Steinberg Systems to nawet 40 kg!

Podsumujmy: słuchaj klienta, staraj się wyczuć jego potrzeby (nawet te nieujawnione). Doradzaj, ale nie bądź nachalny. Zapewnij mu obsługę przy użyciu najnowszych technologii, jakie zawarto w wagach sklepowych Steinberg Systems.

Back to Top