BiuroPoznaj swego wroga w sieci

Poznaj swego wroga w sieci

by

Poznaj swego wroga w sieci

Wiele firm każdego dnia musi toczyć walkę o klienta. Depcząca po piętach konkurencja sprawia, że przedsiębiorcy uciekają się do coraz to wymyślniejszych metod zainteresowania swoją ofertą nowych klientów. Inwestują pieniądze w reklamę, darmowe gadżety, czy marketing internetowy, który obecnie jest absolutną koniecznością, aby być na czasie i dać się znaleźć potencjalnemu klientowi. Internet staje Si ę bowiem głównym nośnikiem informacji, a także w coraz większym stopniu wykorzystywany jest do prowadzenia działalności gospodarczej.

Reklama w sieci może przybierać wiele form i dotyczyć kilku obszarów Internetu. Podstawa jest posiadanie profesjonalnej strony WWW, dostarczającej potrzebnych i co ważne, wartościowych dla czytelnika informacji, z ciekaw, przyciągająca uwagę grafiką. Aby strona była widoczna w sieci, następnym krokiem jest zainwestowanie w jej promocję, czy pozycjonowanie. Dzięki tego typu działaniom strona zacznie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwarek i tym samym trafi do większego grona odbiorców.

Jednak firmowa strona WWW to nie wszystko. Internet nieustannie się zmienia, co wymusza na nas ciągłe śledzenie trendów w nim panujących, a przede wszystkim obserwowanie działań konkurencji. To niezwykle ważny element naszej strategii, gdyż pozwala nam zorientować się, jakie metody wykorzystują firmy konkurencyjne do zdobywania nowych klientów oraz które z nich są skuteczne.

Po pierwsze: określ, kto jest Twoją konkurencją w Internecie. Zorientuj się, które firmy pojawiają się na szczytach wyników wyszukiwania po wpisaniu fraz związanych z Twoją branżą, ofertą czy usługami.

Po drugie: analizuj treści umieszczane na stronach WWW konkurencji. Sprawdź, w jaki sposób komunikują się z odbiorcami, jakiego rodzaju treści zamieszczają, do jakiej grupy docelowej kierują swój komunikat.

Po trzecie: oceń obecność konkurencji w mediach społecznościowych. Współcześnie serwisy społecznościowe typu facebook,nk.pl, twister, czy Google plus są doskonałym elementem strategii marketingu internetowego firm. Dzięki posiadaniu kont firmowych oraz aktywności konkurencja może dokładnie poznać potrzeby i oczekiwania swoich potencjalnych klientów. Poza tym konta takie mają duże znaczenie ze względu na PR firmy, gdyż oznacza to, że firma poważnie podchodzi do swoich klientów, liczy się z ich opiniami oraz jest otwarta na komunikację z nimi.

Powyższe czynności pozwolą poznać lepiej naszych przeciwników na rynku, dzięki czemu będziemy mogli wysunąć własne wnioski i zweryfikować własną strategię marketingową.

Back to Top